lördag 12 december 2009

Kurskärlek

På begäran: Här finns kurskärlek med accord. Bara att kopiera text och köra ut och öva. Jan

Kurskärlek

Vers 1

C Am F G7
Det var på en kurs, när jag träffade dig.
C Am F G7
Du var så söt, men såg du mig?
C Am F G7
Du var så fin och jag var så blyg
C Am Dm G7
Jag får väl älska dig i smyg.

Refr:

C Am F G7
Kurskärlek, wawawawawa
C Am F G7 C Am
Kurskärlek, varför ska det drabba mig?
F G7 C Am F G7 C
varför ska det drabba mig?


Vers 2:
När helgen är slut, så skiljs vi igen.
Varför kunde du inte bli min vän.
Varför ska man mötas, när man skiljs så fort?
Varför har man ingenting gjort?

Refr:
Kurskärlek……………..

Vers 3:
Sista kvällen, här på mitt rum.
Tänker på, att jag varit dum.
Varför har jag inget sagt eller gjort?
Tiden har ju gått så fort.

Refr
Kurskärlek, wawawawawa
Kurskärlek, varför ska det drabba mig?
varför ska det drabba mig?

2 kommentarer:

  1. Kul! En Låt!
    Undrar hur melodin är....
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är lite 50-tal över den, nästan som "Why must i be a teenager in love"

    SvaraRadera